22 Things Happy People Do Differently | Life’d

”Happiness is not something ready made. It comes from your own actions.
– Dalai Lama”

Ännu en bra artikel funnen på nätet. Denna tar upp hur man kan leva ett mer bekymmerslöst liv där småsaker inte borde påverka dig negativt.

22 Things Happy People Do Differently | Life’d.

1. Don’t hold grudges.
– Det sårar bara dig själv i slutändan.

2. Treat everyone with kindness.
– Självklarhet men lätt för många att glömma bort.

3. See problems as challenges.
– På senaste tiden har jag förstått att detta verkligen gör skillnad.

4. Express gratitude for what they already have.
– Uppskatta det du har.

5. Dream big.
– Alla kan nå sina drömmar om man bara lägger manken till.

6. Don’t sweat the small stuff.
– Att tänka på störande småsaker kommer inte lösa något. tänk själv ”vad kommer det här spela för roll om något år?”

7. Speak well of others.
– Även om det är roligt att skvallra är det bättre att tala gott om andra. Det skapar mer positiva och icke-dömande tankar.

8. Never make excuses.
– Detta måste jag träna på. Inte att jag skyller på annat utan att jag försöker försvara mig själv när jag inte ens gjort något fel.

9. Get absorbed into the present.
– Fastna inte i det förflutna eller oroa dig om framtiden. Va i nuet och hantera saker som de är nu.

10. Wake up at the same time every morning.
– på något sätt låter detta väldigt bra
11. Avoid social comparison.
12. Choose friends wisely.
– Jag är så tacksamhet mina vänner jag har idag, de stödjer en och vågar vara ärliga.
13. Never seek approval from others.
– När jag var liten hade jag aldrig riktigt bra självförtroende eller självkänsla, nu när jag börjar växa till mig förstår jag att jag inte är dålig bara för att någon inte säger att jag är bra. Du måste kunna acceptera dig själv.
14. Take the time to listen.
15. Nurture social relationships.
16. Meditate.
– Redan när jag var liten fick jag lära mig vikten av att meditera.
17. Eat well.
– Fått lära mig tidigt av mamma att man måste äta rätt för att må rätt.
18. Exercise.
– Något jag försöker göra regelbundet
19. Live minimally.
– Inget jag är duktig på men förstår varför det skulle vara bra.
20. Tell the truth.
– Ärlighet vara längst, det svåra är bara att våga.
21. Establish personal control.
22. Accept what cannot be changed.
– Om det inte kan ändras, lär dig från vad som hänt och gå vidare.

Kommentera

