Nytt från Lensway

20121103-151759.jpg

Mina nya glasögon från Lensway anlände i torsdags, det gjorde att jag kunde använda dem igår på resursdagen i Stockholm. dem är lite bredare än mina gamla glasögon och de har ett snyggt rutigt mönster på insidan.

Tyvärr blir mina ögon väldigt ansträngda när jag kollar åt sidan eller vänder huvudet snabbt. Det är som att ögonen inte riktigt hinner med att anpassa sig. Får hoppas att det blir bättre inom några dagar, annars returnerar jag dem eller kanske först går till optikern igen. Jag var hos optikern för några veckor sedan och fick med mig ett patientkort, inte ska det ha förändrats så mycket.

Är trött på att få ögonmigrän!
Jag provar dem en vecka, blir det inte bättre får jag ta tag i det.

2 thoughts on “Nytt från Lensway

  1. med nya styrkor och annan brytning på glaset (det finns billigare tjockare glas osv) så brukar det ta ett par dagar att vänja sig

  2. Hej Marlene! Hoppas det löser sig! Som sagt, det kan ta ett tag innan ögonen (hjärnan) vänjer sig vid nya styrkor i glasen. Kom ihåg att du alltid kan rådfråga oss på 020-232020 samt att du har tre månaders öppet köp. Trevlig dag! MVH Mille från LensWay

Kommentera

