Frivilligt plugg på en lördag

20121103-142341.jpg

Det får bli en sen ”heldag” på Mälardalens Högskola i Eskilstuna. Det tog mig verkligen lång tid att ta mig hit, till och med efter att Cristian väckt mig, serverat frukost på sängen som vi sedan förflyttade till vardagsrummet tillsammans med ett avsnitt av Erik & Mackan – 99 saker man måste göra innan man dör.

Men men, vad ska man göra när det är tenta om 4 dagar, 23 timmar och 40 minuter. Bara att pallra sitt arsle till skolan och vara glad för att det inte är dåligt väder när man cyklar.

Träffade Selwan och Samuel på stan, vi var ute och festade med dem, Tamara, Daniella och Shamla igår på HåPe.

Medan jag stod och pratade med dem ser jag en gammal gammal klasskamrat gå förbi, vi var väldigt bra kompisar i högstadiet men sista året blev det tjafs och varje gång vi sågs var hon barnslig och löjlade sig. Hon har faktiskt två barn nu och kanske mognat lite, vem vet.

Nej, nu har jag öppnat böckerna och ska få igång den här hjärnan!

Kommentera

