Dagen med SERO

En riktigt lärorik dag med SERO,Civilekonomerna och andra utbildningsansvariga från olika ekonomföreningar runt om i Sverige!

20121102-165523.jpg

Vi fick en ny rapport från Civilekonomerna hur det är för ekonomexaminerade 3 år efter studenten och hur det är för dem med ekonomexamen ute i arbetslivet

20121102-165531.jpg

Vi fick möjligheten att nätverka under filapauser och bensträckare, sedan genom två olika workshops om hur vi vill ordna vårt eget utskott plus vilka frågor vi tycker är viktiga att ta upp om den framtida ekonomutbildningen, fick jag många användbara tips från andra linjeföreningar.

Självklart blev vi bjudna på en riktig lunch också! Pasta bolognese för mig.
Jag kunde äta upp nästan allt och när jag väl var färdig så bytte Gabriel mat med mig, han hade nästan inte ätit något då han hade fått i sig en rejäl frukost! Han skämdes lite för att inte kunna äta som en man och tyckte det såg bättre ut att han tog min tallrik!

Klockan 16 slutade denna resursdag och jag gick ifrån den med så många nya idéer och inspiration. Jag träffade många trevliga och intelligenta människor som jag säkerligen kommer träffa igen på andra konferenser.

20121102-165540.jpg

Min middag blir en mellan sushi från Sushi Yama på tågstationen.

20121102-172845.jpg

Kommentera

