En rackarns dag

På föreläsningen kände man verkligen hur man började drifta bort i sina egna tankar. TIPS till lärare: säg inte i början att det ni ska gå igenom används inte alls ofta och kommer inte ta så stor del av det man lär sig… Det skapar bara en soft approach på det läraren går genom, vilket i sin tur kan göra att man missar något viktigt.

Idag var jag bara trött, har gått över en vecka sedan jag gick och la mig en normal tid och vaknat tidigt!

Lunchen kom som en välbehövlig paus och för mig det enkla tortellini med ketchup. Pernilla gav vår lunch lite sunt förnuft och köpte sallad på kåren!

Efteråt satte vi oss ner med statistikböckerna, öronproppar och vattenflaskor. Pernilla har visst suttit mycket vid böckerna vilket gjorde att hon lånade mina glasögon ett tag! Annars hoppade orden runt.

20121023-231801.jpg

Vi gjorde ett ganska bra jobb men det är mycket kvar.

Styrelsemötet var snabbt och effektivt! Jag fick lite att göra efter att vi behövde uppdatera hemsidan men det var inget som inte var lätt att fixa.

En lång men effektiv dag!

One thought on “En rackarns dag

  1. Vilken härlig bild när ni sitter och pluggar. Så skönt att se att ni också använder öronproppar. Det är hur sköt som helst att plugga in propparna och verkligen stänga ute omvärlden. Alla borde testa öronproppar. Man koncentrerar sig så mycket bättre och lär sig snabbare. Verkar bli fler och fler som upptäcker öronproppar. Jag och mina pluggkompisar kör alltid med öronproppar. Lite besvärligt om man behöver fråga nån om hjälp men oftast hör man trots propparna på sig. Dock brukar vi ta av oss propparna för att kunna prata tystare och inte störa andra lika mycket. Man kanske skulle börja köra med hörselkåpor i stället. Lite enklare att ta av och på. Dock då blir man ju riktigt vass på att plugga in propparna i stället.

Kommentera

