Matlagning i sommarstugan

Vi var några nära vänner I vår sommarstuga och fick en liten demo i hur iCook fungerar. Matens alla smaker bevaras och maten bevarar sin egen naturliga fukt!

20121022-144331.jpg

Det blev mat i massor, vi lagade rotfrukter tillsammans med paprika, blomkål och broccoli. Som ni vet har paprika och morötter två helt olika koktider. Paprika blir snabbt klar och morötter hönan koka i en evighet. Nu blev allt ångat tillsammans i ca 35 minuter! Allt behöll sin spänst och sin smak, annars brukar paprika bli sådär sladdrig och mjuk.

20121022-144340.jpg

Vi firade Lars 40-årsdag! Därför blev det även tårta efter maten.

Mamma, jag och Cristian stannade kvar några timmar extra för att mamma hade kunder. När vi kommer hem umgås jag en stund med min familj och Cristian hade vi skjutsat till Östermalm där han skulle umgås med sin familj som blivit inbjudna till en av vännerna. Jag blev också bjuden men kände inte för att gå, det har varit så mycket den här helgen så det kändes bättre att få lite tid för mig själv. Jag måste trycka på pausknappen lite då och då.

Jag hann prata i över en timme med Bea, samtidigt gick jag och köpte glass. Sedan var det bara att halvligga i soffan och ta det lugnt. Jag mötte Cristian när han var påväg hem och sedan fick vi en möjlighet att umgås dem sista timmarna av helgen.

20121022-144355.jpg

Kommentera

