Första gången på Forever

Okej, jag har ingen bil. Måste cykla eller gå. Springa kan man väl också göra men jag gillar inte sådana saker.

Forever ligger en liten bit utanför centrum och jag bor med Cristian på andra sidan av det centrumet. Så det blir en liten bit att åka till gymet men det är väl bara bra så tar man inte för givet att det är nära. På vintern kan jag nog inte cykla dit, eller kan kan man men lite riskabelt.

20121012-165242.jpg

Idag var det min första dag på gymet, jag började träningen med att prata med en medlemstränare som tillsammans med mig gjorde ett litet personligt träningsschema. Jag sprang upp efter vår pratstund och genomgång för att hämta mina hörlurar sedan började allvaret. Uppvärmning på Cross-trainer 10 min, tränade därefter ben, rumpa, rygg, mage, armar och bröst 12 x 3. Helkroppsträning!

Jag har märkt hur svag jag har blivit i ryggen, efter andra omgången på rygglyft kände jag mycket mer än normalt! Avslutade med stretching och sedan skulle mins utpumpade ben cykla hem mig. Ikväll blir det dusch sedan middag med köttbullar och durumvetemakaroner!

En liten baktanke med att träna är nog för att jag vill kunna äta lite vad jag vill…

Kommentera

