Tyvärr kära PC, Mac vann

20120918-081735.jpg

Det var kanske inte ett så svårt val då alla lovordade Mac och deras OS, allt var så mycket bättre.

Jag köpte en härlig MacBook Air 13,3″ på 128GB SSD. Liten hårddisk men jag har fixat så att vår Stora NAS på 1 TB är igång och fungerar utmärkt.

Förut hade vi problem med att NASen störde den fasta telefonen men allt är fixat nu.

Mitt SGP case kom på posten idag! Ett härligt guldfärgat case och en ny MacBook air. Kan det vara bättre?

20120918-081750.jpg

Har använt macen några timmar nu och installerar program, appar och dylikt.
Superenkelt att installera program och appar!

Det jag har märkt som kommer bli svårast är alla kortkommandon, tex ctrl+c är nu cmd+c, fingrarna ska lära sig att trycka annorlunda. När man gjort på ett sätt sedan… ja när man först började använda pc, blir det svårt att ändra det. Men det krävs lite tid att vänja sig, jag blir säkert jätte grym på det! Man kan inte gå och ångra sig bara för att det är lite småsvårt!

Den 26 sep har Digital Inn ( Apple reseller) en lite kurs i hur man använder sin Mac dator. Vi får se hur det går fram till dess.

Men just nu: SJUKT NÖJD! Jag har en fricking MacBook Air i famnen, så som man har drömt om det här!

Kommentera

