Björnösittningen med dans

En riktigt rolig sittning med kårendisco!

Kl 4 kommer jag till skolan och fick ca 45 minuter på att träna en ny dans som vi skulle framföra på kvällen, jag fick lära mig stegen snabbt. Gå igenom dem några gånger, tränade en gång till hemma hos Steph innan vi skulle till förfesten på Folke. ”Balkongen” kallas den lokal på Folke som man hyr till olika fester och liknande, LITET är det. Så med 50 pers, rookisar och faddrar blev det som att man satt i varandras knä!

En kille vid namn, gissa?, Robert hade glömt sitt Mälekon huvudband vilket gjorde att faddern Tobbe fick pröva sin nya penna på honom. Vi får se om det går bort;)

mälekon-rookie.jpg

Vid 18.30 började vi dra oss mot kåren där en sittning med IMF kom att hållas. Vi blev utspridda över borden, rookisarna fick en nummerlapp som representerade deras platser och vi faddrar hade redan fått våra sittplatser. Väldigt bra då vi var flera faddrar vid ett bord och kunde prata med våra rookisar.

Restaurangdelen var full av blåa mälekonband och IMF-hattar i olika färger. Kommer bli en episk kväll;)
20120906-175939.jpg

Vi hade våra toastmasters som satte igång kvällens sånger och prisutdelningen till Björnökampens vinnare! IMF vann bästa fjäskarlaget men vi vann dock hela kampen! Obesegrade mästarna! Vi har vunnit över IMF de senaste 7 av 15 gånger ungefär, känns härligt att vinna i år igen. 20120906-175946.jpg

Jag se inte en video eller bild än på vår dans som blev en överraskning för många, dem var som en nedtonad version av en ”flash mob”. Mitt i konversationen och väntan på vår mat hör man genom högtalarna ”Kick out that epic motherf**ker”! Vi sju tjejer ställer oss upp på olika håll och börjar gå till mitten, när refrängen kommer kör vi vår lilla dans, efter refrängen börjar vi heja på alla att resa sig upp, alla faddrar tar vi med till scenen och vid nästa refrängen kör vi vår grej igen. Sjukt stolt över oss alla och över mig själv att jag klarade att dansa inför folk när jag bara tränat ca 1 timme på den där dansen, otroligt roligt!

Det vart några misstag men jag klarade det i alla fall!

Efter desserten plockade vi undan bord och stolar, dags för disco!

En mälekon rookie kom dit utan sitt band och Pernilla fick även hon använda sin penna för att kladda deras namn på deras pannor!
20120906-180002.jpg

Festen fortsatte till 02, men kom inte till sägns förrän efter 03. Vi har föreläsning imorgon kl 9.15…
Sliten är nog rätt ord.

Kommentera

