En liten MDH-tid

Fick byta rum 2 gånger innan jag äntligen hittade ett grupprum utan insekter.

Favoritrummet hade en stor fluga tagit, jag hade inte mycket emot att dela rummet men det blev lite jobbigt med surrandet.

I andra rummet satt jag och kolla på en liten myra medan jag plockade upp böckerna, retades lite med en penna och knäppte iväg den på golvet någon sekund senare. Nyfikenheten i mig tog över och jag tog på mig glasögonen för att se vart den tog vägen. Den irrade hjälplöst runt i en cirkel. Sen kollade jag mot vägen och där var ju självklart hans vänner och ”letade” efter honom. Jahapp, detta grupprum tillhörde myrorna

20120728-134147.jpg

Tredje gången gillt, satte mig i ett grupprum med förhoppningarna att det inte skulle finnas några insekter och kunde äntligen börja plugga lite. Märkte att det fanns ett par högtalare och en sladd att koppla in valfri musikannordning! Lite musik för att sätta igång studierna men som den strikta personen jag är stämde jag av musiken efter ett litet tag, jag gillar att plugga när det är tyst.

Tyst vid studietimmarna är som när det är tyst på tentan. Kan du bara fokusera med musik på blir det svårt att komma in i samma ”sinnesstämning” på tentamen.

Kommentera

