Repor på kamera linsen

Jag har fått en del repor på kameralinsen och nu sitte tag och funderar på hur jag ska göra med detta.

Vad är då mina valmöjligheter som jag är medveten om just nu?

Ta till butiken och se hur mycket det kostar att reparera? Kanske dem måste byta hela baksidan… Då blir det lite väl dyrt.

Finns det något fillejox man kan köpa i teknikmagasinet som fixar repor? Fast det är väl en sak att fixa repor på displayen och en annan med kameralinsen…

Vad jag vet just nu är att bildkvalitén påverkas och bilderna blir mer och mer suddiga. Suddigt är att ta i men bilderna har i alla fall inte samma klarhet. Iphone 4 kameran kanske inte var den bästa från första stunden men man vill ju ändå kunna använda den.

Får se vad jag hittar på.

Kommentera

