Em-finalen och nya smultronstället

Igår var det den stora EM-finalen mellan Spanien och Italien. Jag, Cristian, Tamara, Selwan och Victor käkade på pitchers i förberedelse inför den stora matchen. Vi hann äta klart innan matchen startade och ett fullpackat Pitchers kollade på de stora teveskärmarna med gyllene förhoppningar.

Det blev tydligt i första halvleken att Spanien var överlägsna och man funderade verkligen på hur Italien klarat sig till finalen. Spaniens lagarbete och passningar var bara på en helt annan nivå än Italien.

Jag gick i slutet av första halvleken, mina ögon sa emot mig. Jag hade ont i ögonen, för mycket kollande på teve började forma mina ögon fyrkantiga.
Jag drog hem till Cristian efter ett litet besök hos mina föräldrar.

På en så härlig kväll blev cykeln mitt självklara val. När jag parkerade på gräsmattan märkte jag vart den där konstiga doften jag har känt i flera dagar kommer ifrån. Hela gräsmattan kryllade av små söta smultronväxter och bland dessa växter fanns det små smultron. Jag passade på att plocka lite, för det är inte ofta man hittar smultron i centrala Eskilstuna.

20120702-091810.jpg

Matchen slutade 4-0 till Spanien och från vad jag har hört från Steph som är i Malaga så är de väldigt glada över vinsten. Italien fick verkligen storstryk.

Kommentera

