Cityfestivalen i Västerås

Cityfestivalen har pågått sedan den 28 juni och idag är sista dagen, så varför inte passa på att kolla vad det är för något.

Jag, Cristian och hans föräldrar plus Tamara och Selwan (i separat bil) åkte sen eftermiddag. Det var väl relativt knökfullt med människor, alla puttades fram och tillbaka om man inte följde strömmen. Lite trött och hungrig hjälpte inte mina irritationsmonster att lugna sig. Jag hittade många roliga saker att kommentera på, tills jag fick något i magen.

20120630-212249.jpg
Först smakade vi på något som var amerikansk glass i vanilj och choklad. Den var väldigt smaskig!

Jag och Cristian gick runt lite på egen hand och efter en stund blev det dags för riktig mat. Vi började med en varsin libanesisk kaftarulle, köpte lite brända mandlar plus jordgubbar.

20120630-212257.jpg

Det hela avslutades genom att börjamed en våffla toppad med jordgubbssylt och grädde, det sista vi köpte var souvaskebab.
Vad är souvas?
Souvas är renkött och i detta fall renkebab. Annorlunda smak, väldigt fyllig smak, väldigt gott och mättande!

Kommentera

