Jobbrelaterat möte följt av sushi

20120615-183525.jpg

Träffade revisorn för att gå igenom deklarationen en sista gång. Dags att skicka in!

Efter mötet följde revisorn, som även är en gammal vän till familjen, med på min lunchdejt med Cristian. Han tog även med Tamara så det blev en trevlig lunch på nya sushi stället i Eskilstuna: Sushi Lovers.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker, när jag jämför med tex Sushi Yama på kriebsensgatan så faller mitt betyg på Sushi Lovers. Maten kändes för konstgjord. När man gjort sushi själv och ätit på andra ställen så kommer den här restaurangen inte alla lika högt som dem andra. Inte i närheten.

Men det var en bra lunchdejt med väldigt trevligt sällskap, två chilenare och en finne 😉

2 thoughts on “Jobbrelaterat möte följt av sushi

  1. Hej,

    Jag förstår inte riktigt vad du menar med konstgjord mat. Såg tallriken inte snyggt ut? var riset för hårt eller var fisken dålig? smakade maten bra eller dålig? kan du förklara lite mer?

    1. Hej!
      Jo det var så att riset kändes som att det legat länge, som att det legat i kylen ett tag. Riset hade inte den smak jag är van vid när man lagar egen sushi, riset var väldigt hårt pressat. Och riset är ju en stor del av sushin.

      Upplägget var väldigt fint! Fisken smakade bra men det var just det där med riset.

Kommentera

