Testade mina nya joggingskor!

20120613-173913.jpg

Passade på att testa mina nya joggingskor för att se om jag får ont eller inte ont i mina vader eller hälen. Vanligt problem för mig är hälsporre och problem med framsidan av vaden, ibland baksidan.

Mina problem med framsidan av vaden är antingen benhinneinflammation vilket är en överbelastning av benhinnan eller en muskelinflammation en överbelastning av muskeln. Compartmentsyndrom beror på att muskeln blir förstorad av den ökade ansträningningen inte har tillräckligt med utrymme innanför muskelfascian. / från Fysioterapi.

På Lina Björklunds blogg Fysioterapi läste jag att mitt problem kan förbättras med framfotslöppning som man kan få genom att antingen springa barfota eller att använda skor som är gjorda för framfotslöppning. Just mina skor som jag köpte (adidas climacool) är vad jag har förstått sådana skor.

Sammanfattningsvis så passade dem här skorna mig när jag promenerar, får se sedan hur de fungerar vid löpning.

Kommentera

