MDH – Paragraph

Idag fick vi tillbaka våra paragrafer, det gick visst bra för min. Hade några fel som lätt rättades genom att sätta dit ett kommatecken eller punkt.
Engelskan är komplicerade på det sättet att man måste använda komma väldigt mycket! I svenskan fick jag lära mig att man får använda max 1 kommatecken per mening!

På seminariet var det samma sak igen, gå igenom uppgiften vi fått hem. Lära oss lite om var man ska sätta komma tecken. Vi fick ett papper med olika meningar från VÅRA EGNA paragrafer för att rätta dem. Få känna hur det är att vara lärare^^

Tyvärr var två av mina där men det var bra för jag hade redan fixat dem på lunchen och visste att det var fel 🙂

Detta var visst ett förlängt seminarium så sista halvtimmen eller så satt vi med elevparagraferna för att hjälpa varandra. Egentligen ska man bara påpeka fel, inte hjälpa till att rätta dem, hehe opps^^

Simon satt med efter 14, då han hade kommit tillbaka från jobbet och tänkte möta upp mig men jag slutade inte förrän en en timme och 30 minuter efter det men han var jättesöt och satt bredvid mig i klassrummet, lyssnade på radio och ritade lite:)
Några trodde att han var lärarens son och tyckte det var jättekonstigt när jag gav honom min mobil för att spela på, men jag var så duktig att förklara att han är min boyfriend^^

Vi drog hem till Simon och han var självklart trött så jag hjälpte mig själv till lite mat och han gick och la sig direkt. Jag som är en sån snäll flickvän satt mig i samma rum fast med datorn ^^

Kommentera

